شرکت بیمه کپتیو : مرور بازار امروزی

امروزه کپتیو راه خود در برنامه‌ریزی ریسک شرکتی را باز کرده است. شرکتهای بیمه کپتیو 2 تا 3 درصد از بازار بیمه بازرگانی را تشکیل داده و تعداد آن از سال 1960 که اولین کپتیو در برمودا تشکیل شد، به آرامی در حال رشد است.

امروزه کپتیو در بین 1000 شرکت فورچون چیز ثابتی است اما عجیب نیست که بسیاری از شرکتهای کوچک و حتی گروه‌های افراد، اثربخشی ساختارهای شرکت بیمه کپتیو را کشف کرده‌اند. افزایش رقابت بین فروشندگان و قانونگذاران اقامتگاه‌ها، نوآوری‌های ساختاری را پرورش داده و تشکیل کپتیو و هزینه‌های عملیاتی آن را تا حدی پایین آورده که کپتیو گزینه‌ای واقع‌گرایانه حتی برای سازمانهای نسبتا کوچک شده است.

در حالی که رقابت برای صنعت کپتیو خوب بوده و اجازه دسترسی وسیع به بازار را داده است، کپتیوها هنوز برای فردی نیستند. مدیران ریسک و مدیران مالی زرنگ باور دارند که تصمیم به تشکیل کپتیو نباید از روی بی‌علاقگی اخذ شود. تشکیل کپتیوها نسبتا ساده است اما خاتمه دادن به آن می‌تواند بسیار مشکل باشد. برای آن مدیران ریسک و مدیران مالی که آشنایی نزدیک با ریزه‌کاریهای شرکت بیمه کپتیو ندارند، تحلیل امکان‌سنجی غیرمنحرف کپتیو همیشه اولین گام احتیاطی در این حوزه خواهد بود.

شرکتهایی که حداقل الزامات عملی را برآورده می‌سازند (یعنی پرداخت 750 هزار دلار یا بیشتر از حق‌بیمه استاندارد شرکت بیمه بازرگانی و داشتن سابقه خسارت بهتر از میانگین خسارت) می‌توانند امکان بهینه‌سازی ساختار بیمه کپتیو را قبول نمایند. در بسیاری از موارد، بازار استاندارد بیمه شرکت بیمه شده را به شدت بر خودبیمه‌گری مجبور می‌کند. افزایش حق‌بیمه‌ها، بیمه شده‌ها را به سمت SIR های بزرگتر و برنامه‌های با فرانشیز بالا سوق می‌دهند. پذیرش ریسک بیشتر ممکن است هزینه‌های کوتاه مدت بیمه را نسبتا ثابت نگه دارد اما تعهدات بلندمدت را افزایش داده و هزینه نهایی ریسک را افزایش می‌دهد.

در این مقاله می خوانیم:

مزایای شرکت بیمه کپتیو

معایب شرکت بیمه کپتیو

انواع کپتیو

تاسیس کپتیو

اصل این مقاله در 7 صفحه انگلیسی در اختیار شما عزیزان قرار دارد.

خرید = 60.000 ریال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *