ویروس کرونا و فناوری بیمه

بر اساس گزارش، متصدیان بیمه، به دلیل عدم اطمینان اقتصادی مرتبط با ویروس کرونا، فناوری‌های بیمه را برای خرید و مشارکت در ماه‌های آتی هدف قرار داده‌اند.

مشاوران Deloitte در به روزرسانی گزارش خود در اواسط سال 2020 می‌گویند: «با حرکت بیمه به سوی اواخر سال 2020 و ورود به 2021، ما معتقدیم که افزایش در متصدیان بیمه که فناوری‌های بیمه را می‌خرند یا با آنها مشارکت می‌کنند، وجود دارد».

دلایل: متصدیان تلاش می‌کنند به سرعت به تقاضاهای دیجیتالی ناشی از کرونا عکس‌العمل نشان دهند و فناوری‌های بیمه، دارای انعطاف‌پذیری در این میان هستند.

گزارش Deloitte نتیجه می‌گیرد: «فناوری‌های بیمه ممکن است تمایل زیادی به مشارکت یا خریداری شدن به دلیل چشم‌انداز اقتصادی نامطمئن دارند و متصدیان در جستجوی عکس العمل سریع به دنیای سریعا در حال تغییر (مثل افزایش نیاز برای خسارتهای مجازی یا بدون لمس)» ممکن است سرمایه‌گذاری در فناوری بیمه به جای سرمایه‌گذاری در محیط با نرخ بهره پایین فعلی را تخصیص مناسب سرمایه بیابند.

ویروس کرونا، موانع را افزایش داده است. متصدیان و نمایندگان نیاز دارند قادر به انجام کارهای زیادی در موارد زیر باشند: بازار، فروش، خطوط خدماتی تجاری بیمه آنلاین.

برای فناوری‌های بیمه، خریداری شدن تنها گزینه ادغام و اکتساب نیست. برخی فناوری‌های بیمه هم اکنون خودشان متصدیان کوچکی را خریداری کرده‌اند. Hippo یک کارگزار آنلاین شخصی اموال و مسئولیت در ماه ژوئن با یک قیمت اعلام نشده، متصدی Spinnaker را خرید. مثال دیگر، فناوری بیمه جبران غرامت کارگران بیمه Pie است که در ماه می، با 127 میلیون دلار خریداری شد و سپس بسیاری از مبلغ را برای خرید بیمه‌گر دارای مجوز یا شروه یک بیمه‌گر جدید اختصاص داده است.

Deloitte معتقد است که هر دو نوع شرکتهایی که فناوری‌های بیمه را نشان می‌دهند می‌توانند خریدهایی را در ماه‌های آتی پیگیری کنند اما روشن نیست که آیا روند به سرعت ایجاد خواهد شد یا خیر.

دست‌اندرکاران ماه‌ها اندیشیده‌اند که ویروس کرونا ممکن است تمایل به فناوری بیمه را بعد از شکل گرفتن همکاری با متصدیان، تسریع کند.

این روند در حال حاضر جدی نیست اما فراگیری ویروس کرونا، به طور قابل ملاحظه‌ای آن را تسریع می‌کند. برخی از روابط استراتژیک که در طول زمان از بین رفته است ممکن است منجر به این شود که بیمه‌گران، شرکتهایی با روابط نزدیک با فناوری بیمه را خریداری کنند. چالش‌های افزایش منابع مرتبط با کرونا که برخی از استارت‌آپهای فناوری بیمه با آن روبرو هستند نیز می‌تواند این ادغام را تسریع کند.

گزارش دلویت معتقد است که بیمه‌گران به طور کلی در حال حاضر فعالیت ادغام و خرید را به دلیل عدم اطمینانی‌های ناشی از ویروس کرونا متوقف کرده‌اند اما اختلال بلندمدت می‌تواند فشار ادغام و خرید را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *